Tillbaka till medlemssidor

Mental träning – träningsprogram 30 dagar

Lyssna på ljudfilen en gång per dag, gärna mer. Lyssna i en miljö där du kan ha det bekvämt och vara ostörd. Det spelar ingen roll om du sitter eller ligger ner när du lyssnar.
 

Resurser

E-bok om hur du gör mental träning till en vana.

Ljudfilerna arrangerade som en app du kan ha på din mobil.

Instruktionsvideo om hur du lägger in appen på mobilen.

Tre enkla övningar som ökar ditt välbefinnande.
 

Instruktioner och tips

När du tränat ett tag kommer du själv känna vilket program du behöver/vill använda, men för att komma igång är det viktigt att du lär dig att slappna av ordentligt. Därför är de två första programmen viktiga. Låt dem ta tid. Vissa lär sig att slappna av direkt, för andra tar det längre tid.

Själv tränar jag (Daniel) mentalt nästan varje dag. Och jag tränar oftast bara avslappning eller en variant på det. För mig passar en sådan träning bra.

När du regelbundet tränar mentalt kommer du att märka hur träningen för med sig en massa andra positiva effekter. På samma sätt som fysisk träning ger en bättre kondition som du har nytta och glädje av långt utanför löpspåret, så ger mental träning bättre mental kondition.

Om du har frågor eller synpunkter får du gärna kontakta oss.

Lycka till!

 

Ljudfiler

Ljudfiler med väckning på slutet

  Dag 1-10 Slappna av

Dag 1-10 Slappna av

  Dag 11-20 Gå djupare

Dag 11-20 Gå djupare

  Dag 21-30 Självkänsla

Dag 21-30 Självkänsla

  Bonus: Målbilder

Bonus: Målbilder

Ljudfiler utan väckning på slutet

  Dag 1-10 Slappna av

Dag 1-10 Slappna av

  Dag 11-20 Gå djupare

Dag 11-20 Gå djupare

  Dag 21-30 Självkänsla

Dag 21-30 Självkänsla

  Bonus: Målbilder

Bonus: Målbilder

Ljudfiler utan bakgrundsmusik

  Dag 1-10 Slappna av

Dag 1-10 Slappna av